Wednesday, August 10, 2011

mmg susah nak menten badan

gitulah citernye.. sejak bulan pose ni badan aku agak susut sket.. especially bahagian prot.. dlu aku mmg agak kurus.. sejak dari skola sampai foundation kat uniten. tak caya korang tgk la gamba tuh.. tp aku ada gamba masa skola je la... tp la ni tu la aku.. agak berisi sket.. mungkin sebb mmbesar kot..

well.. mmg btol pn girl mmbesar dlu dari laki... so skang kami sedang mmbesar dan gigirls tgh benti mmbesar.. ohoh!

ekceli aku xdela nak kurus kering sangat macam dlu... tp badan aku yg camni pn aku tak rancang... selera makan datang secara tiba2.. mungkin sbb aku makin aktif sjak masuk UNI... tpi agak ok gak.. nampak selesa.. kurang2 g mana pn xde la rasa rendah diri.. tapi umo2 camni kne jaga... tgk mmber2 aku ramai gak sebaya tapi prot pn dah mmboyot... kalau pompuan agak susah nak jaga berat badan laki lak kesusahan utama die adalah prot... itulah kenytaannya...

but aftr pose smggu badan aku agak kurus sket.. ni baru smggu.. kalau sbulan xtau la camne.. so satu malam aku pastikan aku sentuh nasi spggan... but bajet la gak.. takut tlebih kang jadi boroi... tapi skang kira ok jugak... ideal.. tgk la lpas pose camne...

laki risau pasal badan gedik? i dun think sooo... pasal benda baik kan... kalau badan besa pn sng datang pnyakit... even nabi pn tubuhnya sedap2 dan tegap.. so maknanya kita yg umatnya turut kne ikut jejak Baginda menjaga tubuh..

antara ptua yg aku amal gak untuk jaga perot is :
- mnum lepas 10 mnit makan
-jgn mndi lepas makan
-asingkan waktu makan dgn mnum..
-jgn mkn berulam air (penting sgt untuk laki!!!!!)
-kurangkan ais.

dan stakat ni alhamdulillah. badan n prot masih dalam keadaan minima... oh.. pada yg taktau berat saya 84kg dan ketinggin 183cm...

selamat bersahur =)

azwan othman
10/8/2011
1.51am



2007

2010 ~2011

No comments:

Post a Comment