Thursday, August 18, 2011

apabila anda dirakam...


oh... saje nak share satu bideo ni.. hehe... sbenarnya aku ni terlibat dalam Unit Dokumentasi Silat Cekak hanafi... unit sebenarnye bertugas untuk kumpul sume bahan sejarah termasuklah menginterview sume ahli2 lama a.k.a anak2 murid ustaz hanafi berkenaan bahan2 sejarah mereka.. so aku pn tekejut jgk knapa tanggungjawab ni diberikan kepada aku... pasal aku masih setahun jagung dalam perjuangan silat... tpi dalam kata lain sbenarnya ia adalah satu penghormatan buat aku... mna taknya.. bersemuka dgn ahli2 lama dan tny sebijik2 soalan dpn muka mereka...

antara satu perkara yg paling aku xle lupa bila aku interview anak murid yg paling rapat dgn almarhum ustaz hanafi.. satu kali aku tny satu soklan yg aku btol2 nak tau..

"abg am, pada abg,, ... ape perkara yg abg xboleh lupa dgn ustaz..?"

"banyak.........", dan dia sebak dan tros menangis... sedar saja air matanya mengalir die buat isyarat pangkah menandakan rakamn harus dihentikan.. die xmau air matanya dirakamkan... byk soklan yg camtu aku tny diakhir temuramah.. so that 1 day nnt bila dorg dah xde org2 yg penah berkrisis ngn mereka ni dapat denga balik pendapat dari hati ke hati mreka... maklumlah.. silat ni dah berpecah 3 kali... xde tanda2 nak bersatu pn... mereka pulak makin tua... so aku rasa, elokla aku menanyakan hal2 camni supaya perkara2 melibatkan perasaan camni akan dapat didengari oleh sume warga cekak xkira aliran jika Allah melembutkan hati kita semua... Baik dari Silat Cekak Malaysia, Silat cekak hanafi dan silat cekak pusaka hanafi..

oh... berbalik pada citer asal, aku bse rakam org... tp nak dijadikan cter 1 day mmber aku ade nak wat presentation pasal silat untuk subject malaysian studi dorg... so masa kami makan2 kat foodcourt uniten tbe2 dorg menanyakan pasal ilmu batin.. pasal dorg buntu camne nak bentang klau ada org tny pasal ilmu batin... so aku cume diam masa dorg tny tu... pasal aku rasa aku org yg xlayak nak kupas bnd tu.. tpi aku stat cakap sikit2 je.. juz bgtau ape yg aku tau. tapi last2 dari secebis aku bentang jadi segantang... lancar pulak bercerita... tu la kata guru aku... klu org yg minat dgn silat, demam pn boleh baik.. so xsemena2 aku dirakam masa aku terangkan tu.. dan aku rasa lain macam.. ish! aku ni mana layak nak dirakam... tpi aku terasa ape yg aku buat yakni menginterview org2 lama tu terpalit kat aku balik.. bse aku rakam org ni xsemena2 aku lak kne rakam.. haaa. hamik ko!

so ni antara aku leh post blek la vdeo yg bbudak ni rakam...
p/s : bideo telah diresize... ade tersyasul sket dalam tu.. kalau perasan maafkan lah ye (thumbnail xle blah!)

No comments:

Post a Comment