Saturday, June 11, 2011

Oh.... malam sebelum test


malam ni lain sket... aku baru je abes stadi... jam skrang dalam 2.32am. nak kata dah abes stadi xdela sgt... tp boleh la... tringat lak satu pesan "usaha kita ni xmendatangkan hasil... kita ni yg bertaraf hamba hanya boleh usaha je... ketentuan bukan hak kita". td aku stadi sambil denga ceramah ustaz kazem... lain sket org camni... xmenonjol sgt dimedia.. mungkin rmai xsenang dgn penyampaian die yg jujur.

lepas stadi.... hmmmmm.... tgk gamba kawan2 lama.. ade sorg ni yg aku tgk.... lama dah aku knl die.... cara knl pn lain. cukup la crite camni... nak detail payah... tp die mmg ssh nak didekati.. ssh jgk aku nak buat die snyum... tp bila die hepi aku suka.... xdela tgk muka die yg ketat tu salu...

byk dah aku buat dalam 2-3 taun ni.... alhamdulillah tuhan masih bagi aku pluang kedua... tak jemu die bagi aku pluang... dan aku xpernah mnyesal dgn smua ksilapan aku... sbb bnda tu smua dah buat aku jadi orang... aku tau mana halatuju aku.

umo pn dah 23... dah makin tua.. tapi masih muda... tp masih usaha untuk membezakan 23 aku dgn 23 org lain... kalau kita nak jadi lebih baik kita perlu lain dari org lain.. jgn tny knapa kita xleh sma dgn orang lain.. tp tny blk knapa kita perlu sama dgn org lain?

stiap manusia ada anugerah masing2... kita pernah denga pujian pada kita tak kurang juga sebaliknya... pesan guru aku kita kene steady... jgn org puji kita steady tp bila org kutuk kita glabah... no no no... tu bkn caranya... camtu lah lbh kurang stylenye..

aku seda aku xle patah balek.. ape aku leh wat cuma rancang dan usaha untuk jadi yg lbh baik.. buat masa skang aku tak rancang ape2.. cuma berusaha keras untuk selesaikan semua "hutang2" aku skang.... buat sehabis baik... kasi abes blaja... then... cari bnd yg ptut aku cari.. aku rindu smua yg pernah bersama aku.... dan aku masih lagi mengaja.. dan alhamdulillah kelas tusyen aku bertambah... mmg rezki tuhan tu luas...

urrmmmm.. nak tdo.. sblm tdo tgk gamba die dlu... hello putrjaya
!!!

2 comments: