Monday, June 27, 2011

Weekend yang pnuh semangat


wah... weekend ni mmg best... skang dah ari isnin jam 2.41 pagi.. aku masih xtdo dan chat ngn kawan rapat dari mmber silat.... Nadiela namanya... ngn die aku ske borak hal peribadi.... nyata persaudaraan dari silat mmg menarik... msti korang bosan aku asyik cakap pasal silat je... kpada yg xbersilat mebi korang boring.... macam hal korang jgk la... klu korang cter ade mungkin aku boring sbb aku xde dalam dunia korang... mcmtu jgk dgn citer aku ni.. tp kpada mmber2 silat yg lain mungkin dorg paham dan ada keinginan untuk baca..

bermula dgn hari jumaat yg tensen sbb test byk salah... lpas abes test lect tros tunjuk jawapan.. damn!.... byk bnda tmbak xkne... tp ade gak la yg btol.... adatla... dalam test mst ar ade yg salah.... klu sume btol tu rezki tu.... tp ssh kot... tp weekend telah mengubat segalanya....

Kejohanan Wajadiri Nasional SIlat Cekak Hanafi 2011... itulah perkara yg dinanti2kan oleh semua pesilat cekak hanafi di seluruh negara... pada tahun ni spesel sket.. aku "ditawarkan" sebagai juri pertandingan... tapi aku jaga peringkat skola... sbb kalau jaga IPT takut ada bias... tu kata ktua pertandingan la.... aku datang seperti yg dijnjikan.. jam 3pm... alhamdulillah.. aku berjaya tepati masa lagi seperti yang dijanjikan... berkumpul di akademi sch di keramat.. lama jugak kat sna... borak pny borak pny borak ngn sume... camnila mmber silat.. bile berkumpul macam2 cter... ble nak blk pulak... salam dah bekali2... tapi balik nye taktau la ble...

aku naik kete ngn abg Hasannudin.. salah satu ank murid Almarhum Ustaz Haji Hanafi haji Ahmad... sronok jugak spanjang pejalanan.... macam2 cte kua.... ade ttdo gak.. guna bantal yg ade dlam kete.. sume telan air liur sbb tgk aku tdo ngn bantal... xtau la nape dorg xrebut dari aku.. segan kot (hahahahaha -gelak evil)

sampai di perak dalam jam 8malam... penat gler... eh... kul 9 lbh kot... dgn pndaftaran.. ktibaan para peserta dan ajk2... sumenye meriah... aku gmbira btol... ape taknye... kjohanan yg setahun skali yg dinantikan oleh sume mmber silat dah tiba.. macam "hari raya" bgi silat kami. dapat kunci n bla bla bla aku dan abg hassan bersama abg jamsari pon btolak ke penginapan juri... ltak barang akmi tros kua cari makan.. lapa siot... satua ari pejalanan.... abg jamsari blanje.... sambil borak byk pasal silat... abg hassan pn ade cter macam2... antara yg best die cte smggu sblm ustaz mninggal yg die pnh datang umah ustaz makan sesama dan urut ustaz.. katanya kulit ustaz dah licin dan masa tu....

masa nak tdo kami sambung borak lagi... abg hasan tny aku. "so pada u apa yg u fikir pasal bnd (krisis) ni sume"

aku cakap "saya xde la lama... baru 4 tahun je... mmg saya ade ikut perkembangan ni.. tp saya xamik pot pn.. saya aktif sbb nak besilat.. tu je... hak lain saya mlas nak campo"

abg hasan cume tersnyum... smntara tggu abg jamsari abes mandi kami sambung borak.. macam2 cte... pas abg jam siap aku tros ke tndas dan perbualan kami terhenti dgn sndirinye.. masing2 dah buat hal masing.. nak tdo aku pakai breatheright.. tkut bdengkur kang sian dorg ssh nak tdo.... ape rasa nak rendah diri kalau korang bdengkur.. Nabi pn tdo bdengkur tau...

esoknye hari pertandingan.. aku lambat ngn abg hassan.. hahahaha... terlewat nak wat cmne... abg kalid dah msj "hoi... jap sarapanla.. pastu taklimat juri." aku tesengih dan xreply... tp aku tau abg kalid xsimpan dlam hati... dan aku pn camtu..

sampai ke utp aku salam abg kalid dan kami snyum macam bse... abg jamil yaacob hulurkan baju kmeja putih aku yg dah siap begosok.. time kaseh abg jamil.. kami para juri diberi taklimat dan penerangan untk jalankan tugas hari ini dgn pnuh professional...

spnajang pertandingan sume lancar... awal2 byk gak aku bg markah rendah.. bse la.. yg buat nye bdk skola.. pompuan lak tu... tapi wanita skola dari tasik permai mmg menggembirakan aku dgn aksi dorg... ade yang aku bg markah 8... tahniah... taun ni mmg dorg conquer sume pn untuk pringkat skola...

kami sume sronok.. xde masalah... abes perlawanan aku cam bse jumpa mmber2 uniten.... macam2 cte macam2 ketawa... acara pnutup sume bagus dan kalau nak citer xtdo la aku malam ni... balek kl aku tertido dalam kete... sempat singgah rnr tpah sgn mmber2 lain... makan bersma.. dan sampai selngor jam 10 malam... blk2 umah aku cek fb ade 11 notification... byk la untuk aku... xmcam org len yg rasa bse.. aku kan xfemes.. pompuan pn tkut nak tgo...

dan setelah cek dan kemas baju... aku mula mandi dan tdo dgn senangnye.. pemergian kali ni cukup berbaloi... dan aku tdo sambil diiringi angan2 kenangan yg berlaku sepanjang dua hari...

p/s : ya Tuhan.. andai ini perjuangan yg benar.. kau restulah dan permudahkan...

No comments:

Post a Comment