Tuesday, June 28, 2011

Buah tangan dari Ahmad Muhammad


baru2 ni aku baru siapkan satu rekabentuk... xde la perfect.. tpi aku hasilkan atas dasar kepuasan sendiri... harga kos xyah cterla... murah je... tp pe keje pn kalau ade ksungguhan pasti akan ada hasilnye... cuma nak atau xnk je..

aku cukup minat dgn lambang ni... lambang ni hny sesetengah org yg faham maksudnye... kpada yg xfaham cukuplah mereka katakan lambang ni ckup cantik... walaupun maksudnya xdapat mereka tafsirkan tapi rekabentuk timbal balik tu mmg cukup cantek untuk sape2 pn yang pandangnye..

tak kurang juga ada yang tak paham tentang lambang ni dan xtau nak tafsirkan cantek atau tak.... ada jugak yg btol2 takpaham akan kata sesat sebab buat main nama muhammad... hehe.. tpulang pada masing2... tpi disebabkan aku dah faham maksud lambang ni maka aku lebih minat pada lambang ni... dan aku jadikan perhiasan dalam bilik.. selain tu juga lambang khatamun nubuwwah juga turut dijadikan perhiasan.. kalau nak tahu lbh lanjut perlulah berguru dengan yang tahu.

Lambangnya bernama Ahmad Muhammad timbal balik.. kenapa timbal balik? timbal balik bermaksud luar dan dalam.... maksudnya kalau luarnya baik dalam juga haruslah baik... kenapa ahmad? dan kenapa muhammad? Muhammad adalah nama bagi jasad dan Ahmad adalah nama bagi roh.. atau nama lain nya ahmad melambangkan batin dan muhammad melambangkan zahir.

Juga semasa hayat nabi Musa A.S, beliau ada berpesan "akan datang rasul selepasku yang bernama Ahmad"

perkataan ini jelas menunjukkan dan ditujukan kepada Muhammad. maka dari situ Ahmad adalah nama bagi roh.

aku rasa cukupla stakat tu kot... orang lain nak paham lambang ni ckup payah.. nak dapatkan maksud lambang ni pn cukup payah... alhamdulillah setelah 3 tahun aku menanti jawapannya sampai ke telinga aku. dan aku cukup berpuas hati... dan sejak paham lambang ni aku lebih faham kenapa sampai hari ni aku perlu berjuang walau byk badai datang bertandang..

kepada rakan2 yang nak tahu lebih dalam rajin2lah tny senior2 korang ye.. salam perjuangan...

2 comments: