Wednesday, June 22, 2011

oh demo...


malam ni setelah sekian lama dapat jugak aku berdemo... sjak umo makin meningkat ni jarang pulak join demo. dlu rajin jgk... susah payah pahit maung menubuhkan squad demo. dlu sejak lepaskan jawatan Yang Dipertua aku ingat nak berehat... tumpu pada stadi.. tp nyata pesan org2 lama pada aku benar.. kalau darah yang mengalir tu adalah darah silat... sampai mati pn xkan berhenti bersilat.

aku pn pelik kenapa sampai hari ni aku bersilat... yang pasti bukan aku yg mengatur sume ni. termasuk gerak hati untuk terus kekal dlam perjuangan silat cekak. walhal kemana saja aku pegi jarang btol aku perkatakan tentang silat. capal pon dah jarang pakai... cube tonjolkan imej seperti orang biasa. skang bile aku tgk org yg berpakaian mnonjolkan silat aku hanya senyum... sama ada die orang baru atau org lama bersilat dan semangatnya kekal membara... tapi dalam waktu sekarang aku lebih suka diam. bak kata almarhum ustaz "kita ni jangan jadi tin kosong... tin kosong ni bunyinya kuaat... tin ade isi bunyinye pelan je."

dats y bila makin byk ilmu seharusnya seseorang itu lbh byk diam dan berbicara hny bila perlu... dan aku rasa bnd tu sikit2 terjadi pada aku. okeh! skang kul 2.03pm... klas kul 3... aku tgh siap2 tanpa baju dan kain pelekat sambil menaip post ni.... uniform sume dah lipat masuk dalam beg kecik.... uniform silat ni dah macam anak manja aku.... xpenah aku sepahkan merata. seluar, tali pinggang dan uniform termasuk tengkolok xpenah aku pisahkan dan akan lipat sekali.

aih.. bila nak siap ni wan... cpt3.....

No comments:

Post a Comment