Monday, July 4, 2011

Aku, Penunggu Istana dan Uncle Seekers



Teringat lak satu cerita ni... walaupn da lama... saja nak share ngn korang... korang ingt penunggu istana? citer filem seram pertama kat mesia... yaaaaa... aku ni xde la minat sgt ngn citer para normal ni.... tp.. sbab tgk trailer die tu lain dari yang lain so aku nak try la.. sebab tertera tulisan "filem paranormal pertama di malaysia". so pada aku xsalah kot nak support...

nak dijadikan cerita... 1st day tayang dan 1st time tiket dijual akulah antara org pertama mmbeli tiket berkenaan di Sunway Pyramid. aku pn cam xcaye... semngat gle nak support filem yg lain dari yang lain ni kan.. n dalam filem tu jgk ade Sara Ali yang comel... ske gle ngn die.. hahah.. tgk die dalam filem tu pn mmg sengal.

masuk2 tgk cam bse... btol2 nmpk cam xblakon. masa masuk tu ade la dgar sok sek sok sek org kata tkut rugi sbb mebi citer tu tipu.. tp xpe.. kita bersangka baik dlu. dan jalan cerita mmg xmngecwakan.. tpi di akhir cerita buat aku musykil sbb org kne rasuk leh bunuh org... wah.. aku tepikir.. ending yg tergantung yang ckp untuk buat org xpuas ati dan tertanya2.. termasuk la aku.. aku lak makin membuak perasaan nak tau btol ke si Mus dan Fira mati dan Ammar hilang...

balek2 tu aku masuk tonton.com.my... tgk bahagian channel kru.. ade sorg wartawan interview uncle.. pastu uncle hangin... komen aku? klu dari segi adab mmg ptut pn uncle wat camtu.. tp tak sume org leh wat cam uncle... srba salah kmeraman tu kne baling makanan ikan ngn uncle.. hahaha... so dalam interview tu pn macam seyes sgt macam uncle bertanggungjawab pe yg tejadi kat dorg.. klu korang free try2 la search kat tonton.com.my..

then aku add la sume fb yg ade.. fb uncle... sara ali mmg aku dah lama add... huhuhu... die mmg comel.. 1st aku anta PM kat sara ali... aku tny la macam2.. pastu die reply... hullamak.. die reply tu... ade hati gak layan aku... ingtkan xsudi... die kata xdapat jawabla.. tu antara famili dorg ngn primeworks and bla bla bla...

pastu aku emel uncle lak.... kot2 uncle sporting nak jawab... susun ayat baik pny.. last2 ape korang tau? uncle post kat blog die.. try tgk gamba kat bawah ni.



Mak aih... sampai tayang kat blog tu... gler ah.. aku taktau nak rasa malu ke.. puas ati ke.... terguriskan ati uncle ke... aku xtau.. tp klu uncle terguris aku mntak maaf la bebanyak.. maklumla... sape2 pn kalau tgk cter tu akan tertny2.. dorg dah baya dan xsalah kalau nak tau as a respon for dat film... tpi yg kcewanya sampai skang pihak Primeworks tak jawab2 soklan2 pnonton either film tu real or tak... dan aku pn masih mnnti2... so antara individu yg telah ditayangkan emelnye pn dah emel aku.. die kata uncle bohong dan bg link fb plakon2 yg dikatakan mati tu... gayanya macam marah.. then aku reply "oh really? thx".. aku xnk lah mnuduh melulu pasal kita taktau pe cter sbenar lagi... then dari situla aku add fb2 mmber2 ni.. dorg approve lak tu.. ok la tu.. salam perkenalan bertaut sudaaaa..

aku tgk post blog terbaru uncle pon [klik] citer pasal bnd ni... wah.. takkan smpai skang masyarakat masih mnnti jawapan.. berat gak kes ni.. Waris istana bilah pn dikatakan nak saman uncle.. sian uncle.. mmg la die pengkaji paranormal.. tpi die bkn penerbit film tu... xpasal2 org nak saman die..

anyway.. sampai arini gak aku masih ternanti2 kalau2 ade jawapan dari primeworks. taktau la dorg dah jawab ke x. pasal aku pn dah tak tgk melodi... sejak masuk final year ni macam2 kje... dah tak larat nak ikut dunia2 hiburan dah... dlu kcik2 rajin la... sampai Raja Farah pn aku mnat... dan umumnye masyarakat sume tau bnd tu blakon... sbb fb pelakon2 tu sume aktif.. sape lak yg update? xkn pnunggu istana bilah kot? rajin lak die ye... cume pada aku, pihak penerbitan harus lbh peka untuk wat ssuatu film.. pada aku jika mereka tros berdiam untuk tidak mnjawab persoalan2 yg ada dihati pnonton, tu macam dah dikira tipu duit pnontonla..kami yg mmbayar rasa xsronok la jgk.... so sronok x makan duit hasil filem tu? urrm... no komen... aku rasa xde org akan berkenaan dgn penerbitan filem penunggu istana akan baca.. tpi in case ade rezki dorg jejak kat blog aku yg dhaif ni, dpatlah dorg tau aku pny view sbg org yg dah melaburkan duit untuk support film "pertama paranormal" yg lain dari yg lain yg pada awalnya aku sangka its real...

anyway... Sara Ali dan kak Adeek seekers mmg cute... Sara Ali nak tak tgk wayang ngn saya?

okeh babai.. peace yo!

No comments:

Post a Comment