Tuesday, August 23, 2011

2 paper yg merosakkan segalanya!!


ahah.... esok aku ade dua paper final exam.. subjek killer lak tu... dari siang tadi aku kat uniten ngn kawan2 studi sampai la kul 6. stat dari kul 12... gle ar.. tp best.. byk input dapat.. plus gelak2... dah besa2 ni aku xnk stres2 blaja lagi.... nak sronok... walaupun aku tau sok paper tough nak mati tpi aku tetap nak ketawa sambil stadi.. skang baru blk umah.. nak sambung stadi sambil denga lagu raya.. ish! kecriaan raya aku dimusnahkan oleh final exam.. dunia dunia....

ni la bala akhir zaman.. shiddatul mu'nah... maksudnya kesempitan rezki.... cara hidup juga berubah... kita terpaksa lupakan hal akhirat kerna melaksanakan hal dunia.. inilah yg tejadi pada student... macam aku dan kawan2.. gadaikan 10 malam terakhir untuk studi final.. tpi alhamdulillah... oh.. xperlulah kite cte ibadat kte kan? nnt burn sia2... cume aku nak pesan kepada org2 yg tgk org xjoin terawikh kat masjid tu jgn laaaa nilai dorg xnk kejar pahala.... kita xtau ntah2 dorg kaki bgn malam.. ibadat mereka lbh baik dari kte yg hny wat 8 kat masjid then witir pastu mlm dok mmbuta... itu barulah hakikat hamba... buat amalan kerana sedar bahawa mereka adalah hamba... tpi kita? jadi kuli... buat amalan sebb nak pahala.... tu yg ble org xg masjid terawih kte pandang serong.. "ai.. dorg ni xkeja pahala ke"... tula yg bmain kat kpala kita... padahal kita sendiri xseda diri kita camne...

oh.. nak stadi... sambil sambung denga lagu raya... selamat mnyambut 7 likur kawan2.!!!!


No comments:

Post a Comment